CASPAR BRÖTZMANN MASSAKER
Home
(Rough Trade, 1994)
Prirejanje lastnih stvaritev običajno razkriva zaton kreativnosti in prodajanje stare slave. V primeru nemškega kitarista Casparja Brotzmana ni tako. Že sam glasbeni pristop v njegovem triu Massaker ponuja obilo možnosti improvizacije in vsakične preobrazbe. Na plošči Home najdemo na novo posnete pesmi z njihovih prvih dveh plošč, le pet se jih zvrsti v slabi uri, in že ta podatek priča, da Massaker na široko orjejo svoja glasbena polja. Massaker so prevzeli le staro osnovo, bazični ritem in kitarski vzorec, vse ostalo je prepuščeno instinktu. In tu so Caspar Brotzman, Eduardo Lopez in Danny Lommen pravzaprav doma. Njihova intuicija je povsem konsistentna, večletno skupno muziciranje je pač že rezultiralo v vsakem trenutku obvladljivo zvočno podobo.
V nekaterih zapisih se je že pojavila primerjava; Caspar Brotzman je nemški Jimi Hendrix. Goli zvočni učinek morda res zdrži tako primerjavo, vendar je treba vedeti, da Caspar prihaja iz drugih krogov. Medtem, ko je Hendrix zrasel ob bluesu oz. tradicionalni ameriški glasbi, je Caspar povsem samosvoj in samouk glasbenik. Sledi le notranjemu glasu in ga skozi dolgoletno glasbeno prakso že lahko zadovoljivo uglasblja. Predhodno je že sodeloval s tolkalcem prav tako nemških Einsturzende Neubauten, FM Einheitom, in skupaj sta ustvarila glasbo, ki je svetobna leta stran od običajnih pojmovanj rocka. Massaker so zvočno bližje klasičnemu rockovskemu izrazu, le tako prekleto primarni, neposredni in močni, da zastaja dih.
Vse svoje plošče so Massaker posneli v živo v studiu brez dodatnega nasnemavanja. Zato njihova glasba zveni organsko in je v največji možni meri prikaz tistega, kar bodo prav kmalu v živo ponudili našemu občinstvu.
(Tribuna)
Janez Golič
|