COIL
Stolen And Contaminated Songs
(Threshold, 1991)

Novi CD sheffieldskih Coil je v določenih pogledih njihovo najradikalnejše in najbolj koncizno delo. Stolen And Contaminated Songs po namenu spomni na pred tremi leti izdano Gold Is Metal, gre namreč za odsev zvokov in končno občutij predhodnega izdelka Love's Secret Domain. Res, skrivna področja so glavni predmet raziskovanj dvojice Peter Christopherson/John Balance - dveh prebežnikov iz art teroristov Psychic TV. Coil so zavrgli "napad" na realnost in se umaknili v spiralo, ki se začenja v zametkih DNA molekule in končuje nekje v kozmičnem prostranstvu.
2000 izdanih primerkov CD-ja, ki ne ponuja nobenih informacij ne o izvajalcu, ne naslovov skladb in celo ne založnika, pomeni zavestno marginalizacijo glasbe, ki zato ni manj vredna od ostalih "normalnih" izdaj skupine. Zahteva le določeno predznanje o koordinatah početja Coil v zadnjih letih. Obrat se je zgodil pred poldrugim letom z izdajo omenjene Love's Secret Domain. Odmik od agresivnega, že kar nevrotičnega kolažiranja že tako bizarnih tem je tedaj rezultiral v nevarnem l'artpourl'artizmu, ki se je kljub mestoma tematskim izpadom kar prelepo zaključeval na prekoncipiranem albumu. Sequel je lahko namenjen tisti manjšini, ki je dojela to pretencioznost idej in Stolen And Contaminated Songs lahko razumemo tudi kot nekakšno poravnavo. Coil so tu povzeli nekaj znanih "samplov" s predhodnika in jih raztegnili v vse možne smeri. Srhljivost Further Back And Faster je tu dobila še dimenzijo kaotičnosti, le zaključni del so Coil izstrgali, očistili in ga uporabili spet povsem drugje. Še pomembnejše je drugo "odkritje", Coil se kljub široki izraznosti nikjer ne dotikajo določenih stilskih opredelitev. Skok na tehno vagonček je samo navidezen, tenzije oz. komponiranje zvoka je le podvržena učinku hipnotičnega transa in ne plesni maniji. Ohlapna formulacija njihovega trenutnega početja ja lahko kvečjemu - psiho muzak za vse post-čase.
(Katedra)

Janez Golič