FOETUS
Gash
(Sony/Big Cat, 1995)

FOETUS ne odstopa niti za korak. Po albumu "Thaw" izpred sedmih let se je zgodilo marsikaj, pa vendarle je Jim Thirlwell nabiral moči in ideje za še en končni obračun. Vsaj tako se zdi ob poslušanju njegove nove glasbe na albumu "Gash". Če je kdo pomislil, da bo Foetus ob vseh produkcijskih sodelovanjih (nekaterih prav bizarnih - EMF, Cult, Red Hot Chili Peppers, The The...) in multi-kulturarnih poskusih na obeh ploščah Steroid Maximus podlegel zunanjim vplivom ter obrusil glasbene robove, se je pošteno zmotil. Še vedno sledi viziji neposrednih izzivov, izpostavljanj in obskurnih vprašanj, ki jih ozvočuje z razpoznavnim slogom, ki krade povsod in vse, kar pride prav.
Prvi rez (Gash = brazgotina) je tipična Foetusova simfonija. "Mortgage" počasi prerašča iz srhljivo napete glasbene predloge v predirljiv kreščendo velikega orkestra, ki mu je v pomoč še grozljivo popačen glas glavnega protagonista. "Mighty Whity" je udarna tema, ki nas vrže v realnost velemestne (newyorške) urbane sredine. Citati si sledijo z vrtoglavo hitrostjo, večinoma so to iztrgani in razcefrani koščki pouličnega slenga. "Friend Or Foe" je napol blazna mačistična izpoved, ki bi brez nabitega ritma spomnila na pijanske blodnje Toma Waitsa. "Hammer Falls" je naslednja velika stvar z neskončno ponavljajočim refrenom in vsi predahi so tu le zato, da nas naslednji trenutek presenetijo z novim udarcem. "Verklemmt" je skoraj normalna, pod težo zvoka celo plesna skladba, ki nas le pripravi na veliki finale. "Slung" je 11 minut divjih swing-boogie-dixie ritmov ob pomoči t.i. Heresy Horns. In kako naj potem opišemo maličenje vsega v zaključni skladbi See Ya Later? "Noise" par excelence? Norost onkraj dobrega okusa? V času priliznjenih t.i. industrijskih tolp drugega niti ne ostane. Od eminentnih so tu še stari znanec Vinnie Signorelli na bobnih, markantni Marc Ribot in Tod Ashley na basu. Večino dela je zopet opravil J.G.Thirlwell sam. Prava novost je pravzaprav le ovitek. Nič več lastnoročnih slikarij reda in moči, ampak bliskoviti prizori nočnega utripa velemesta. Z vsemi čari in lažmi.
(Rock Vibe)

Janez Golič