FOETUS
Love
(Birdman, 2005)

Jim Thirlwell se praktično od začetka glasbene kariere drži nekaterih nepisanih načel. To, a naslavljanju albumov, ki jih objavlja pod različnimi Foetus variacijami, je njegovo najbolj trdovratno. Prav vse albume (cca 15) je naslovil z enozložno beseda iz štirih črk in ta princip je postal njegov zaščitni znak in obveza. Vsakič »mora« opravičiti svoj status tudi z glasbeno vsebino.
Istočasno zagotovo ne bi želel podleči stagnaciji oziroma zgolj formuli, ki bi jo lahko obračal do smrti. Končno mu za izstrel v druge sfere pomaga elektronski projekt Manorexia in orkestralni marš Steroid Maximus.
Navidez čudi, da je šele po 25 letih svoj album naslovil z Love. Beseda kliče sama po sebi (štiri črke, en zlog), a vsebina je spolzek teren, ki hitro zapade v cenenost. Že nešteto besed in izjav je bilo izrečenih in uglasbljenih. A ravno to je dodatni izziv; kako iz neštetokrat obrnjenih fraz iztisniti še nekaj soka? In nenazadnje, morda je ravno »ljubezen« tisto, kar Thirlwella zadnje čase najbolj obseda?
Vsaj nekaj zapisov na ploščku Love napeljuje na komaj verjetno teorijo, da je Thirlwell postal vsaj rahlo romantičen. Vsaj toliko, kolikor mu to dovoljuje njegov status, javna podoba, ki jo je toliko časa in tako dosledno gradil. A po drugi strani mu teme »večje od življenja« od nekdaj ležijo in si jih hitro in učinkovito podredi. Nanje udari svoj pečat.
Love tudi izvedbeno ne bo pristala kot »še ena v nizu«. Harfa, čembalo, čez in čez sintetiziran zvok, mestoma dva oktavi višji vokal so tiste formalne razlike, po katerem bomo ločili skladbe z Love od vseh prejšnjih. Obenem si bomo zapomnili vsaj dve, tri skladbe, ki – po njegovih standardih - mejijo na uspešnico. Izstopa duet z Jennifer Charles iz Elysian Fields, edina pesem z albuma, ki se izteče brez foetusovega suspenza. Če hoče, se prilagodi ideji, končno mu ostane še vedno dovolj manevrskega prostora za izkaz »starih dobrih« foetusovih kvalitet. Le Foetus stopnjuje in stopnjuje, hrope in renči, vmes še malce zastane, in se z vso silo vrže v končno razrešitev. Veliki orkester še vedno zareže na pravih mestih in grozi, da bo zrušil vse pred seboj. Odpre se veliki »filmski« plan, bojišče in pogorišče. Ja, ljubezen je velika moč, izvor vsega…
Vedno teže je »prodajati« le glasbo, tudi Foetus je CD plošči dodal DVD z nekaj videospoti, odlomki iz risank, za katere je prispeval glasbo, in napovednik za prihajajoči dokumentarec. Prepričan sem, da bo kaj videti in slišati.
(Muska, julij 2005)

Janez Golič