JACOB'S MOUSE
Rubber Room
(Wiiija, 1995)

Preprosto neverjetno. Ko so Jacob's Mouse izdali prvenec I'm Scared so se izkazali kot sicer zagnan, ne pa ravno prepričljiv britanski odgovor na ameriški grunge. Ampak njihova nova plošča Rubber Room preseneča na celi črti. Kot da bi Jacob's Mouse v največji možni meri odmislili vse predsodke, glasbene vzorce, predstave in pričakovanja ter preprosto prelili v glasbo vse, kar jih obkroža. V te namene so koristili tudi studijsko tehniko, ki ni sama sebi namen, ampak le poudarja domišljijo njenih manipulatorjev. Še več, mnogokrat se zgodi, da glasba skozi studijsko igračkanje izgubi na udarnosti, se obrusi in omili, Jacob's Mouse pa dokazujejo, da je možen tudi nasproten rezultat. Kitare so neverjetno močne, bas brni nekje spodaj in melje, bobni so večkrat nasneti in udarjajo z vseh koncev. Vmes uletijo še elektronski efekti in ustvarijo pravi zvočni metež, ki zavalovi v kontrapunktu raznovrstnih postopkov. To vse še ne bi bilo dovolj.
Še vedno bi to bil le rezultat studijskih prijemov in za presežek teh je potrebna zrela glasbena izkušnja, ki nas šele lahko pripelje do željenih rezultatov. Na Rubber Room je to stalna dražljiva napetost, ki nas ne spusti skozi vseh 12 zvočnih zapisov. Jacob's Mouse ne prisegajo le eni zveličavni glasbeni zvrsti, čeprav korenine njihovega izraza ležijo v ameriškem post hardcoreu. Funkcija le tega je sedaj zabrisana in presežena, na način, kot je to pred desetimi leti uspevalo Butthole Surfers. Jacob's Mouse imajo še to srečo, da so odrasli v drugem okolju, da se lotevajo stvari z zdravo distanco in brez sramu vključujejo elemente, ki so nedvomno last britanskega neodvisnega rocka. Stvari postanejo tako zaradi mešanja dveh percepcij rockovskega ustvarjanja le še bolj kontraverzne. Uspel spoj obeh pa zasluži najvišjo oceno.
(Rock Vibe)

Janez Golič