LONG FIN KILLIE
Amelia
(Too Pure, 1997)
Long Fin Killie so že na prvem maksi singlu Buttergut zgradili razpoznaven zvok in slog. V prvi vrsti ju določa glas Luka Sutherlanda; večinoma visok, skoraj piskajoč je, mestoma hrope oziroma je namerno popačen, da lahko prikrije slabosti. Težko uganemo, da je last črnskega pevca. Posebnost je tudi ritem sekcija; bobnar sinkopira, kjer le lahko, in ne čudi, da je v nekaj pesmih prevzel jungle ritem, resda še dodatno sprogramiran. Lastnost velikih je, da se stilom ne prilagajajo, temveč si jih prisvajajo. Pesmi Lipstick ali Deep House zvenita povsem razpoznavno njihovo.
Aranžerske domislice težko spravimo na skupni imenovalec. Long Fin Killie jih prilagajajo razpoloženju posameznih pesmi, in v skladu s tem treskajo s kitarami ali le pretanjeno godejo z violino in podlagajo s klaviaturami. V primeri s prejšnjima albumoma se trdneje držijo osnovnega modela pesmi. Dolžine posameznih skladb redko presegajo pop standarde, medtem ko se je že dogajalo, da so jih raztegnili na trikratno dolžino. Istočasno že uvod nakaže osnovno linijo celotne skladbe. Tudi izbor glasbil je omejen; nič več pobezljanih saksofonov in na žalost, niti akustičnih strunskih glasbil, s katerimi so se Long Fin Killie na prejšnjih ploščah približali pristnosti ljudske glasbe. Zdi se, da so se tako želeli približati izvedbam v živo.
Plošča Amelia že z naslovom sklepa trilogijo, ki jo sestavljata še plošči Valentino in Houdini. Amelia je še en simbol samostojnosti in od tu izvirajočega poguma, je obenem simbol osamljenosti oziroma občutij odrinjenosti, ki nastopijo po trenutkih uspeha. Amelia Earhardt je prva sama preletela Atlantik, in ta dogodek jo je zaznamoval za vse življenje in po njem, kajti leta 1937 je s svojim letalom za vedno izginila nad Tihim oceanom. Podobno, takole simbolno, nekatere glasbenike zaznamuje ena uspešna plošča. Long Fin Killie tu lahko držijo ogledalo. Sami zaenkrat nimajo nikakršnih možnosti za prodor v vrhove lestvic popularnih. So le preveč izven vsega. Držijo se bolj zase in bodo znali zadovoljiti predvsem poslušalce širokega duha in odprtih ušes.
(Muska)
Janez Golič