MOUSE ON MARS
Idiology
(Sonig, 2001)
Kot sta Mouse On Mars že napovedovala, v intervjujih in v nekaterih zapisih predhodnega albuma Niun Niggung, sta sedaj v svoja značilna elektronska tkiva začela vpletati še več 'pravih glasbil'. Verjetno je to posledica druženja z High Llamas in Stereolab, in verjamem, tudi posledica lastnega razmišljanja o možnem razvoju.
Idiology zato še ni prelom, je kvečjemu nadaljevanje že doseženega, presek preteklih dognanj in nadgradnja v večplastni zvočni prostor. Novo dimenzijo dodajata z razpotegnjenimi vpadi pihal in godal, tudi klavirja, ki v interakciji z nasekanimi elektronskimi utrinki odpira širok, a spolzek čustveni prostor. Formalne rešitve so v glasbi, ki še vedno igra na spontan poslušalčev odziv, premalo. Eksperimenti v tej smeri so morebiti prehitro rezultirali v končni podobi plošče, kajti preredko se postopki zlijejo v prepričljivo celoto. Zadoščale bi že prepoznavne vodilne teme, nekaj, kar prinese notranja potreba in navdih, oblikuje pa znanje in izkušnje. Idiology ostaja zgolj 'zanimiv' album, še vedno poln domislic, odmikov oziroma presenečenj, celo beachboysovskega petja in aranžmajev v slogu zgodnjega Vana Dyka Parksa, ska ritmike, jazzovskih poudarkov. Ideja je hvalevredna, izvedba šepa. No, vsaj poskusila sta.
(eksluziva)
Janez Golič