MOUNT FLORIDA
Arrived Phoenix
SAD ROCKETS
Transition
(Matador, 2000)

Pri ustvarjalcih, ki se uporno izmikajo enoznačnim opredelitvam, je 'plesanje na arhitekturo' še za spoznanje težja naloga. Oporne točke so razpršene daleč naokrog, po vsemogočih koordinatah, pobirajo in povzemajo vse tisto, kar jim pride prav za zgraditev njihovega glasbenega sveta. Vendar, zgolj nabrani 'citati' so dovolj le za zanimivost po sebi, zadaj mora stati vsaj nekaj estetskega občutka, nekaj, kar lahko pritegne z glasbenimi kvalitetami. Dvema takima pojavoma so dali streho nad glavo pri Matadorju, sicer bi plošče tako Mount Floride kot Sad Rockets pristale le v predvajalnikih neposredno vpletenih. Serijo treh maksi singlov sta M.P.Lancaster in Twitch sklenila s prvim dolgometražnim izdelkom. V svoji fuzija žanrov sta previdna, ne zapadeta v neposredno plesno manijo niti v avantgardistično transformacijo oblik. Skozi zapise ohranjata osnovni tek, a znotraj tega sta stalno razmigana s široko uporabo postopkov semplanja, skrečanja, popačenj, odmeva… Tako v sicer hladno predlogo vnašata sestavine, ki dajejo glasbi občutek živosti. Dejansko Mount Florida 'oživita' ob pomoči gostujočih glasbenikov; v osrednji desetminutni skladbi Celebration trije člani prav tako škotskih Ganger z malimi odmiki sprevračajo ritmični vzorec in ga razpotegnejo v neskončno mantro. Izstopa še oster, a zadržan, stiliziran kitarski duel Postal, ostalo so potlačene permutacije vseh mogočih žanrskih oblik, od prežvečenih staro-progresivnih simfonij, preko hip-hopa, staro in novodobne elektronike do mehaničnega tehno udarca. Vse v funkciji vizuelne predstave, kjer ima tudi vokal zgolj narativno vlogo.

Sad Rockets je projekt le enega glasbenika, razseljenega Andrewa Peklerja. Po dveh neopaženih albumih je Transition njegov tretji, in dokaz, da lahko posameznik z minimalno zunanjo pomočjo posname idejno in zvočno bogato ploščo. Njegova osnovna 'izobrazba' so jazz-rockovske fuzije na prehodu v easy listening, ki so se dodobra izpraznile že sredi sedemdesetih let. Andrew jih je napolnil s sodobnimi prijemi, jih zvočno in slogovno namenoma popačil do te mere, da ne zdrsne v noben znan glasbeni predal. Raje prepleta in premetava vzorce v ritmičen kolaž, ki nikoli ne miruje. V vsakem obratu nekaj doda, vzame, spremeni, vse z njemu lastno naivnostjo, če ne hudomušnostjo. Album Transition je nastal brez predsodkov, s povprečno sposobnim računalnikom, veliko zalogo semplov in ogromno lastnih idej. Navdahnjeno in navdihujoče.
(Muska)

Janez Golič