PARTS AND LABOR
Receivers
(Jagjaguwar, 2008)

Ameriška neodvisna založba Jagjaguwar ne občuti krize, redno objavlja zanimive in dokaj raznovrstne plošče. Prav v zadnjih mesecih so poslali na trg štiri take. Odločitev za kritiški pretres le ene od teh, ni bila enostavna. V precep bi lahko vzel aktualni CD skupine Wilderness, a me zmoti mestoma moteče, neutemeljeno metalsko kričanje. Odawas so intrigantni že zato, ker izničujejo meje med new age, eteričnim popom, country&westernom in še čim, le da bi z avtorko obdelavo lahko drzneje posegli v posamezna področja. Women so pri Jagjaguwar le ponatisnili mini album, ki je pred letom izšel v njihovi domovini, Kanadi. V pol ure ponujajo skoraj preveč vsega in ker se v kratkem napoveduje »pravi«, dolgometražni album, počakam na to priložnost. Ostanejo Parts And Labor.
Preskok je očiten. Po treh albumih napol improvizirane, precej hrupne, kaotične glasbe, je aktualni Receivers obrat v pop vode. Pravzaprav njihova nova glasba stoji na dveh enakovrednih temeljih. Eden je res na novo odkrita melodičnost, za kar spet obstaja več razlogov. Enemu se verjetno reče »normalen« razvoj, drugi je spremenjena zasedba, predvsem bobnarji so si kar podajali stolček. Novinec Joe Wong zagotavlja metronomsko odrejen ritem, čemur se pridružuje še basovska linija B.J.Warshawa, in kot so pokazali že Neu!, dober temelj prenese vso mogočo nadgradnjo. In nadgradnja je pri Parts And Labor takorekoč drugi temelj. Vnaša ga Dan Friel s kaotičnimi eskapadami na klaviaturah oz. z elektroniko, kar je že postalo njihov zaščitni znak. Če nas je na prejšnjih ploščah še lahko prepričal, da dejansko le na slepo išče prave akorde na klaviaturi, je sedaj svoje iskanje že tako izpopolnil, da vse skupaj zveni kot dober približek želene melodične linije. V tem smislu bi bili Parts And Labor nasledniki someščanov Silver Apples, primerno posodobljeni, energični, mladostno razposajeni. Tokrat so zvočni zmešnjavi dodali še en element; kolege glasbenike so pozvali, naj jim odstopijo kakršnekoli semple in so jih res. Ti sempli so sedaj posejani vsepovsod, še najbolj slišni so v prehodih med posameznimi zapisi, torej na albumu praktično ni tišine, razen nekaj sekund na sredini, kjer bi poslušalec obrnil vinilni album. Prištejmo še epsko razpotegnjene skladbe in ovitek na način kolažiranja iz progresivnih časov, in dobimo intrigantno zamišljen album, ki se spogleduje s preteklostjo in jo uspešno prenaša v 21.stoletje. Še svoje newyorško poreklo so Parts And Labor domiselno prikrili. V pesmi Little Ones se povsem nepričakovano prikradejo škotske dude in zanimivo, zapis je sicer najboljši približek sladko-psihotičnih The Jesus And Mary Chain, škotske skupine, ki se je raje spogledovala z newyorškim podzemljem kot s škotsko ljudsko tradicijo. Parts And Labor se tu kažejo bolj odprti in zdi se mi, da zna v prihodnje iz njihovega tabora priti še več sladko-odbite glasbe.
(Muska, marec-april 2009)

Janez Golič