THE PASTELS
The Last Great Wilderness
(Geographic, 2003)
Če na hitro preletimo zgodovino škotske neodvisne skupine The Pastels, se nam lahko zazdi, da jim je malo mar za popularnost in odmevnost. Nastanejo sicer že leta 1981, a potrebujejo 4 leta za objavo dolgometražnega prvenca. Tudi naslednje plošče izhajajo po dolgih premorih, tako dolgimi, da vmes vsi že pozabijo nanje in ob njavai nove plošče kvečjemu pomislijo, kaj niso The Pastels že razpadli? No, skoraj vsi. Prav zaradi drže, t.j. sledenju lastnim zamislim mimo pričakovanj tržišča, so The Pastels pritegnili majhno, a zvesto četico fenov. Med njimi je bilo kar nekaj kasnejših glasbenikov, najbolj razvidno povabljenih za delo na remiksih, objavljenih na albumu Illuminati. Večina teh remikserjev je bilo precej bolj znanih od samih The Pastels – Stereolab, Jim O'Rourke, My Bloody Valentine, Cornelius, Mouse On Mars, To Rococo Rot, John McEntire – in to lahko razumemo kot svojevrsten poklon živim legendam.
Omenjeni album remiksov je izšel že leta 1998, torej so The Pastels spet potrebovali 5 let za naslednji glasbeni izdelek. To je 'le' soundtrack za prvi film škotskega režiserja Davida McKenzieja, The Last Great Wilderness, z večinoma razpoloženjsko instrumentalno godbo. Oba vokalna prispevka sta narejena s pomočjo od zunaj. Everybody Is A Star je priredba, pesem iz repertoarja Sly And The Family Stone v izvedbi The Pastels in še posebej s petjem Katrine Mitchell zveni na način Belle & Sebastian, je prej uspavanka kot funky poskočnica. Za sklepno I Picked A Flower je vskočil Jarvis Cocker, pomagal jo je napisati in odpeti. Je še ena neobvezna, a povsem simpatična pesmica, ki bi jo verjetno v polnosti 'razumeli' šele v kontekstu filma. Brez tega je še vedno dovolj razpoznavna, da je objavljena tudi na singlu.
Ostalo so že na daleč slišni filmski prispevki. Instrumentalizacija je razpuščena, lenobno se giblje okoli nedoločenega motiva. Temu pripomorejo še zvočni efekti odmeva in reverba, prehajanje instrumentov v plan in iz njega, brez konkretnejšega maniga, za kakšno vrste akcije gre. Skratka, ob tem soundtracku si vsakdo lahko zavrti svoj film.
(Skoraj) mimo novega ploščka The Pastels; za novi, drugi film Davida McKenzieja je glasbo že pripravil David Byrne. In to ob pomoči cele plejade glasbenikov iz škotske neodvisne scene. Torej bo nekaj na škotski mentaliteti.
(Rock Obrobje, julij 2003)
Janez Golič