RAZLIČNI IZVAJALCI
Step Right Up: the songs of Tom Waits
(Caroline, 1995)
Zbirke različnih izvajalcev, ki se družno lotevajo prirejanja pesmi določene popularne skupine ali posameznika, so se pred leti omejile na mrtve ali vsaj na ne več delujoče legende. Zgledi vlečejo, in praksa objavljanja vsemogočih "tribute" plošč se je razširila že čez vse meje dobrega okusa.
Običajno tovrstne zbirke trpijo na neizenačenosti posameznih prispevkov, saj idejni snovalec le stežka zbere na enem mestu enako prodorne skupine. Obenem se vsi lotevajo priredb na svoj način, kot bi šlo za njihove avtorske skladbe. S tem se ruši celovitost izdelka, saj je edina stična točka vseh pesmi le avtor le teh.
Nekaj bolje je s pred kratkim izdanim poklonom Tomu Waitsu. Vsaj v toliko, da zraven niso pustili "modernih" poskakujočih poskusov. So pa kitarske, a vseeno dokaj različne skupine. Angleški melanholiki so se tokrat prav dobro odrezali. Pri Drugstore sicer šepa vokal, raskavi glas Toma Waitsa je pač neponovljiv, a glasbeno je skupina dovolj pogumno preobula Old Shoes. Tindersticks so skoraj nujni, rahlo jazzy aranžma ob pomoči Terryja Edwardsa dodaja potreben patos priredbi zgodnje Mockin' Bird. Pesmi Step Right Up ni mogoče postaviti v normalen pop konteks in tudi Violent Femmes so se dokaj verno držali originala. Razveseljuje, da še vedno deluje Rowland Howard s svojimi These Immortal Souls. You Can't Unring The Bell je v njihovi izvedbi dobila razsežnosti notranje bogatega, a še vedno umazanega kitarskega bluesa. Na celi črti pa je presenetil naš koncertni znanec Jeffrey Lee Pierce. Sam je na ovitku plošče zapisal, da se je zadnje čase veliko družil z rapovskimi glasbeniki in to se v Pasties And A G-String še kako pozna. Celo tako, da je Jeffreyev glas praktično nerazpoznaven. Ne manjka niti sodobnik Tim Buckley s pesmijo Martha še iz leta 1973 in Alex Chilton z novo priredbo Downtown. Da bo "tribute to Tom Waits" dosegel širše poslušalstvo, so poskrbeli 10.000 Maniacs in Frente!, oboji lepo odrinjeni na sam zaključek kompilacije, ki v poplavi podobnih izdaj vseeno štrli iz povprečja.
(GM)
Janez Golič