SWANS
Omniscience
(Young God Records, 1992)
Koliko časa bo Michaelu Giri uspevalo izgrajevati vedno nov svet, ko se vendarle zdi, da je bilo že vse povedano in narejeno z Children Of God. Ali vsaj z The Burning World. Ostalo so presežki, ki ostajajo na formalni ravni, namreč Gira si le izmišlja nove nazive za dokončen splet istih občutij oz. simbolov. In uspeva le z neomajno držo vseveda. Omniscience je plošča posneta v živo na lanskoletni svetovni turneji Swans. A običajen koncertni album to vsekakor ni. Posnetki so bili pozneje močno popravljeni v studiu in kar je še pomembneje, glas publike je izrezan do zgornje meje tehničnih možnosti. Tako plošča v celoti ne ponuja občutka zaključenega koncerta in kljub nekaj novim pesmim je ne moremo šteti za redni album skupine. Vse skuppaj lahko razumemo kot nenavadno domislico naših posebnežev, ki bežijo od vsega, kar diši po običajnem teku stvari. Delno gre tudi za poravnavo tistega, kar so Swans zagrešili na parih pesmih z Love Of Life, ko so v veliki želji po novostih z igro trakov povozili epohalni "Her" in "God Loves America". Sedaj so ključne skladbe zabeležene v potrebnih dolžinah in se končajo šele po poštenem izčrpavanju vseh. Pomemben del plošče Omniscience zavzemajo instrumentalni vložki, večinoma sicer iztrgani delčki znanih tem, a stojijo sami zase. To poudarjeno ustvarjanje same atmosfere je lahko odrešilna smer za naprej, kajti konstrukti simbolike krajnih razsežnosti so že izčrpali polje dobrega okusa.
(Katedra)
Janez Golič